Monday 3 March 2014

Kisah si hati

Assalamualaikum =)

Morning lovers!

Alhamdulillah, da masuk bulan Mac..Sekejap je masa berlalu kan..

Manusia datang dan pergi dari hidup kita, sumenya perancangan Allah..Setiap yg hadir adalah dihantar olehNYA pada kita..Setiap yg pergi dibawa olehNYA dari kita.. Dan aku pasti DIA menghantar dan membawa pergi semuanya bersebab..

Aku pasti mereka yg ada dalam hidup aku dihanta oleh Allah dengan sebab tertentu.. Semua ada hikmah.. Allah lagi maha mengetahui sedang apa yg kita tak tahu...

Ikhlasnya hati selalu disalah anggap oleh org lain..Sedaya upaya aku nak 'die' tau yg aku ikhlas tolong 'die'...Tapi mungkin sikap yg terlalu amek berat buat org lain rimas..

Ada sorg hamba Allah penah pesan, setiap apa yg kita ada, bukan lah hak kita sorang..Tapi untuk dikongsi dengan org lain.. Allah memberi dengan ada ujian sebaliknya..

Semoga kita semua sentiasa sedar, segala apa yang kita ada, hanyalah pinjaman semata-mata..

Aku harap 'die' faham. Hati jangan mudah bersedih sebab kekecewaan itu sesuatu yang pasti dalam hidup :)

Keep calm and listen to your heart! :D

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...