Friday 7 September 2012

C.I.N.T.A


Assalamualaikum W.b.t ^.^
Hello peeps! How's ur day?heee~
Ari ni nak cte pasal apa yg best ye?em, okeyy..kita cerita pasal CINTA..wah3, jiwang lak tengah tengah hari ni kan..HEHE
Bukan apa, 2 3 ari lepas ada sorang mamat ni tanya aku, apa makna cinta buat aku.

Apa itu CINTA?pada korang?pada aku?
Em, pada aku Cinta itu keikhlasan. Ikhlasnya hati kita untuk menerima baik dan buruk orang yg kita cintai. Dari keikhlasan akan lahir kejujuran, kesetiaan, pengorbanan, dan kasih sayang yang luhur. Apa maknanya cinta kalau tak ada keikhlasan? Kita tak kan mampu menerima kekurangan pasangan kita. Bila kita ikhlas kita mampu menyintainya dengan sempurna, ikhlas kerana ALLAH :)

Tapi itu hanya pendapat aku. Cinta itu besar maknanya. Semua orang ada pendapat yg berbeza mengenai Cinta. Apa yang penting, ikhlaskan lah hati, dan bukan bertuankan nafsu..kan?heee~

Semoga kita semua akan dapat memiliki cinta yang sejati, ikhlas kerana ALLAH,
Amin :D

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...