Sunday 17 February 2013

Sedikit Rasa Gembira

Assalamualaikum :)

Seminggu sudah arwah abang tinggalkan kami semua. Kami redha dengan segala yg Allah dah tentukan. Aku yakin dan pasti ada hikmah disetiap apa yg berlaku. Sebab Allah itu maha Adil, maha mengetahui. DIA tahu apa yg terbaik untuk hambanya. Ada orang lain diduga lebih hebat dari dugaan yg kami terima. Apa yg pasti, setiap yg jadi, membuat aku jadi lebih kuat dan matang. Menyedarkan aku siapa kawan, siapa sahabat dan siapa teman. Aku redha... Jika ini yg terbaik buat kami, aku redha seredhanya. Aku cuba menjadi kuat sekuatnya di depan semua orang. Hati aku biarlah hanya Allah yg tahu.

15 Februari ari tu, result keluar. Ya Allah, aku berterima kasih padaMu atas rezeki yg KAU berikan. Aku mmg tak expect langsung dgn result yg aku dapat. Alhamdulillah sgt sgt. Orang pertama yg aku bgtahu mestilah emak. Emak terus peluk aku. Ya Allah, aku terharu sgt sbb aku dapat buat emak senyum disaat hati emak dan abah sedang berduka. Ini hadiah untuk emak dan abah. First class honor for degree? InsyaAllah. I will make it for you, mom and dad! :)


Betul lah kata orang, disebalik awan yg mendung, Allah bagi pelangi yg indah. Tapi jujur aku sangat rindukan abang. Aku masih trase di awang-awangan. Tapi aku kene redha. Aku kene terima. Ku tahu ku adaMu Allah. Semoga aku kuat untuk emak, abah dan kak Ila :) InsyaAllah.

So, itu je yg aku nak share setakat ni. Selamat malam semua! xoxo :*

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...